top of page

Google My Business paskyros svarba verslui

Google My Business verslo profilis (GMB) - tai tarsi verslų socialiniame tinkle esantis jūsų įmonės profilis, kuriame paieškos naudotojams pateikiama visa reikalinga informacija apie jūsų verslą, pvz., vieta, telefono numeris, darbo laikas, svetainės adresas, atsiliepimai ir kt. GMB tampa vis svarbesnis, ypatingai kai kalbame apie local SEO (vietos SEO). Tai efektyvus būdas užmegzti ryšį su klientais.


Jei esate nepažįstamame mieste ir ieškote kavinės, į kurią galėtumėte užsukti, Google galite ieškoti „netoliese esančių kavinių“. Pateikiami rezultatai yra Google verslo profiliai, kurie veikia kaip internetiniai sąrašai, tuo pačiu ir kaip jūsų verslo rinkodaros priemonė.


Google My Business paskyros svarba verslui

Šiame straipsnyje apžvelgsiu svarbiausią informaciją apie GMB ir kaip geriausia optimizuoti savo profilį Google. Kalbėsiu apie:


  • Google My Business Profile (Google verslo profilis)

  • GMB paskyros svarba jūsų verslui

  • Tinkamas GMB paskyros sukūrimas

  • Sėkmingas GMB paskyros optimizavimas

  • Klientų atsiliepimai GMB paskyroje



Google My Business Profile

Google My Business paskyros svarba verslui_GMB

Google My Business Profile yra nemokamas įrankis Google Search ir Google Maps. Jame pateikiamas jūsų įmonės aprašymas, pagrindinė informacija kaip kontaktai, adresas, verslo kategorija, darbo laikas, nuoroda į jūsų svetainę.


Tačiau reikia paminėti, kad GMB nėra tik internetinė vizitinė kortelė. Potencialūs klientai taip pat gali pamatyti jūsų įmonės įvertinimo balą, nuotraukas ir kitų žmonių paliktus atsiliepimus.


Taip pat kiekvienas potencialus klientas gali savarankiškai užduoti klausimus būtent per Google My Business paskyros langą arba papildyti nuotraukų albumą savo turimomis nuotraukomis apie jūsų verslą.



GMB paskyros svarba jūsų verslui


Ne paslaptis, kad Google naudojama beveik visoms interneto paieškoms. Taigi, jei klientas Google ieško jūsų įmonės, būtent GMB paskyra gali padėti jam greitai ir lengvai rasti ieškomą informaciją.


Anot pačios Google - daugiau kaip 46 proc. visų paieškų yra susijusios su vieta. Local SEO (vietos SEO) įgauna vis daugiau reikšmės. Vartotojų, kurie naudojasi paieškos varikliu mobiliaisiais įrenginiais ir dairosi rezultatų „čia ir dabar, arčiausiai manęs“, skaičius nuolat auga. Konkurencinėje kovoje Local SEO tampa vis svarbesniu veiksniu.


Pavyzdžiui, jei kas nors ieškos „Vilniaus kepykla“, jie galės rinktis iš daugybės kepyklų, pateikiamų GMB paskyrų toje vietovėje, o jūs taip pat norėsite, kad jūsų kepykla būtų pateikiamuose paieškos rezultatuose. Be to, reikia pridurti, kad šiandien GMB - vienas svarbiausių vietos reitingavimo veiksnių, nes optimizuota GMB paskyra suteikia jums galimybę iškilti paieškos rezultatų puslapyje.


Taip pat svarbu paminėti, kad GMB paskyra yra reitinguojama pirmiau ir ji parodoma aukščiau kitų rezultatų paieškos puslapiuose, tad ji su jūsų svetaine nekonkuruoja, priešingai - ją papildo.

GMB ne tik padeda lengviau užmegzti ryšį su klientais ir pagerinti jūsų verslo matomumą internete, tačiau taip pat gali padėti auginti reputaciją bei suteikti informacijos apie klientų patirtį.


Jeigu svarstote ar jums reikia GMB profilio, įvertinkite tai, kad vedant atitinkamus raktažodžius, paieškose bus pateikiami jūsų konkurentų profiliai. Paprasčiausiai potencialūs klientai gali būti nukreipti į kitą įmonę dar prieš jiems pamatant jūsų svetainę.



 

Jau turite Google My Business paskyrą, tačiau dar neturite svetainės? Kviečiu skaityti šiuos straipsnius:

 

Tinkamas GMB paskyros sukūrimas


Jeigu dar neturite GMB paskyros, sekita šias instrukcijas:


1. Prisiregistruokite arba prisijunkite.

Eikite į https://www.google.com/business/ ir spauskite „Prisijungti“.

2. Patvirtinkite, kad jums priklauso konkreti įmonė, ir susikurkite paskyrą.

Visuomet reikia patvirtinti, jog esate verslo savininkas, todėl iš Google gausite patvirtinimo laišką. Tai gali užtrukti apie 1-2 savaites. Gavus laišką, jame bus kodas, kuriuo galėsite patvirtinti savo verslą.

3. Nustatykite paskyros parametrus.

Nustatydami paskyros parametrus, nurodykite kuo daugiau tikslių duomenų - pavadinimas, kontaktinė informacija, adresas, elektroninės svetainės adresas, įkelkite nuotraukas. Svarbu teisingai pasirinkti tinkamą įmonės veiklos kategoriją.

Štai ir viskas - jūs jau turite GMB paskyrą.


Sėkmingas GMB paskyros optimizavimas

Vadovaudamiesi šiais patarimais, galėsite sėkmingai optimizuoti savo verslo GMB profilį.


Išsamiai ir strategiškai užpildykite savo verslo aprašymą

Sukurkite išsamų savo verslo profilį GMB, kad atsakytumėte į klientams galinčius kilti klausimus ir pademonstruotumėte profesionalumą bei patikimumą.

Ypatingą dėmesį skirkite priskiriamai verslo kategorijai, nes tai gali padėti jums būti randamiems būsimų klientų. Pasirinkę bendrą kategoriją, pavyzdžiui, „restoranas“, susidursite su didesne konkurencija nei pasirinkę kategoriją „meksikiečių restoranas“. Be to, kuo tiksliau apibūdinsite savo verslą, tuo labiau galėsite išpildyti potencialių klientų lūkesčius.


Pridėkite vaizdinės medžiagos

Nuotraukos gali būti svarbus veiksnys, padedantis pasirinkti būtent jūsų, o ne konkurentų verslą. Įsitikinkite, kad jūsų GMB paskyroje yra pridėtos viršelio ir profilio nuotraukos. Apsvarstykite galimybę papildyti profilį kitomis nuotraukomis - interjero, produktų ar paslaugų.


Remiantis „BrightLocal“ atliktu tyrimu, įmonės, kurių profiliuose buvo daugiau nei 100 nuotraukų, sulaukė 520 % daugiau skambučių, 1 065 % daugiau apsilankymų internetinėje svetainėje ir 2 717 % daugiau užklausų dėl krypties, nei įmonės, kurios tokių nuotraukų neturėjo.


Video įrašų įkėlimas į profilį - dar vienas puikus būdas išsiskirti ir suteikti būsimiems klientams daugiau informacijos apie jūsų verslą.


Išnagrinėkite GMB išplėstines galimybes

GMB turi papildomų funkcijų, kurios gali padėti jūsų verslui būti pastebėtam. GMB paskyroje taip pat galima:

  • Siųsti žinutes

  • Rašyti pranešimus

  • Suteikti paslaugų rezervavimo galimybę

  • Įkelti kainoraštį

  • Pateikti meniu

Pasidomėkite, kokios funkcijos pasitarnautų jūsų verslui. Suteikus galimybę potencialiems klientams užsiregistruoti per GMB paskyrą, gali padidėti konversijų skaičius. Arba, jei dirbate maitinimo sektoriuje, meniu įkėlimas gali padėti išsiskirti iš konkurentų jūsų veiklos teritorijoje.


Patariama įjungti žinučių rašymo funkciją, kad klientai galėtų lengvai susisiekti su jumis ir užduoti klausimus. Tai pat rekomenduojama naudoti pranešimų funkcionalumą, kad galėtumėte paskelbti apie svo verslo naujienas ir (arba) akcijas.


Svarbu paminėti, kad pasikeitus įmonės pavadinimui, adresui, telefono numeriui ar kitai svarbiai informacijai, nepamirškite to atnaujinti savo GMB paskyroje.



Klientų atsiliepimai GMB paskyroje


Klientų atsiliepimai yra esminė jūsų GMB dalis. Būtent dėl turimų atsiliepimų GMB paskyroje galite išsiskirti iš konkurentų. Remiantis „Whitespark“ ataskaita, teigiami atsiliepimai yra antras pagal svarbą konversijos veiksnys.


Skatinkite klientus palikti atsiliepimus jūsų GMB paskyroje įvairiais būdais - iškabose ar plakatuose jūsų paslaugų teikimo vietose, mokėjimo kvituose, socialiniuose tinkluose, el. laiškuose, pokalbių pabaigoje ir pan.


Kita naudinga taktika - reguliariai atsakinėti į atsiliepimus. Taip klientai įgis pasitikėjimą jūsų įmone ir jausis išgirsti. Iš tiesų, Google duomenimis, įmonės, kurios atsako į atsiliepimus, yra vertinamos kaip 1,7 karto patikimesnės nei įmonės, kurios to nedaro. Tai pasakytina ir apie neigiamus atsiliepimus, į kuriuos atsakyti gali būti sudėtinga, tačiau naudinga.


Nepamirškite, kad visi atsiliepimai yra jūsų GMB profilyje, todėl potencialūs klientai visuomet gali matyti, kaip jūsų įmonė elgiasi su nepatenkintais klientais. Išlikite profesionalūs, mandagūs ir autentiški.


Kuo daugiau teigiamų atsiliepimų turi jūsų GMB paskyra, tuo didesnė tikimybė atsidurti aukštesnėje Google Places sąrašo vietoje, kuris yra pateikiamas Google puslapio viršuje.



Google My Business paskyros svarba verslui_GMB




Daugiau nei vien tik Google My Business verslo profilis


Google My Business profilis yra įrankis, galintis padėti jums išsiskirti Google paieškos sistemoje. GMB paskyros turėjimas yra labai svarbus bet kokiam vietiniam verslui. Jūsų GMB profilyje klientams pateikiama esminė informacija, tad tai yra įrankis, leidžiantis jūsų verslui būti pastebėtam internete.


 

Jau turite Google My Business paskyrą, tačiau dar neturite svetainės? Kviečiu skaityti šiuos straipsnius:


 

Straipsnio autorė Saulė Grigienė, „Gilės projektai“, Wix Partner

bottom of page