top of page

„Wix“ svetainės kūrimo patarimai

Kas yra interneto svetainės kūrimas ir nuo ko pradėti? „Gilės projektai", būdami Wix Partner, dalinasi savo svetainių kūrimo patarimais, kad padėtų jums susigaudyti informacijos gausoje. Šiame straipsnyje aprėpsime daugelį temų, pradedant nuo svetainės domeno pasirinkimo, baigiant supratimu, kaip suprojektuoti kiekvieną svetainės elementą.


Wix svetainių kūrimas, Wix svetainė

1. Nusistatykite savo tikslus


Prieš kurdami svetainę, aiškiai įvardinkite, ką norite pasiekti. Yra daug svetainių tipų, tad pirmiausia turėtumėte nuspręsti, kuris jų padės jums pasiekti savo tikslus:


  • Internetinė parduotuvė, kurioje parduodami jūsų produktai;

  • Portfolio svetainė, skirta jūsų darbams ar įgūdžiams atvaizduoti;

  • Verslo svetainė, skirta valdyti ir plėsti jūsų verslą;

  • Gyvenimo aprašymo svetainė, skirta pritraukti potencialių darbdavių dėmesį;

  • Tinklaraštis, skirtas dalintis žiniomis su pasauliu;

  • Renginių svetainė vestuvėms, vakarėliams ar įmonės renginiams;

  • Fotografijos svetainė, jūsų nuotraukoms atvaizduoti;

  • Sporto svetainė esamiems ir naujiems klientams pasiekti;

  • Restorano svetainė, padedanti užsakyti internetu, pristatyti ir apmokėti.


Kai nuspręsite, kokio tipo jums reikia, laikas pradėti svetainės kūrimo darbus. Pradėdami darbuotis, nepamirškite savo bendro tikslo ir pagalvokite, kaip dizainas padės pasiekti jūsų tikslus.


Jei jums reikia pagalbos įsivaizduojant jūsų tikslą atitinkantį dizainą, įkvėpimo ieškokite šiuose svetainių pavyzdžiuose.





2. Domeno pasirinkimas


Paprasčiau tariant, jūsų domeno vardas yra jūsų adresas internete. Tai yra tai, ką lankytojai matys savo naršyklės juostoje iškart po „www“.


Kaip pasirinkti savo prekės ženklo domeno pavadinimą? Siūlome laikytis šių rekomendacijų:


  • Trumpas: kuo ilgesnis, tuo didesnė tikimybė, kad lankytojai jį parašys neteisingai.

  • Paprastas: venkite simbolių, specialiųjų simbolių ir skaičių.

  • Profesionalus: kad išvengtumėte painiavos, jūsų domeno pavadinime turėtų būti jūsų arba jūsų įmonės pavadinimas.

  • Aiškus: užsiminkite apie tai, ką darote savo domeno pavadinime, įtraukdami žodžius, susijusius su jūsų verslu.


Wix Partner patarimas: pasirinkti domeno pavadinimą - taip pat reiškia naudoti tinkamą domeno galūnę. Nuo .org, .com iki .net. Geriausia praktika - domeno galūnė tokia, kuri atitinka jūsų verslo tipą ar geografinę vietą.



3. Turinys


Kai sukūrėte savo dizaino pagrindus, atėjo laikas ruošti svetainės turinį. Į tai įeina nuotraukos, ​​tekstai, logotipas, vaizdo įrašai ir dar daugiau.


Labai svarbu, kad jūsų turinys būtų kuo autentiškesnis, unikalus. Taip pat nepamirškite visada vertinti kokybę, o ne kiekybę. Mažėjančio dėmesio eroje geriausias būdas atkreipti lankytojų dėmesį yra parodyti tik geriausią turinį.


Galvokite apie savo svetainę kaip apie internetinę asmenybę - viskas nuo rašytinio turinio iki naudojamų spalvų ir šriftų turėtų atspindėti tai, kas esate ar koks yra jūsų prekės ženklo tapatumas.





4. Tinkami puslapiai


Kiekvienas verslas yra unikalus, taip pat išskirtinė yra ir kiekviena svetainė. Nepaisant to, yra keletas tradicinių puslapių, kuriuos jūsų svetainės lankytojai tikisi pamatyti. Jei ketinate kurti daugiau nei vieno puslapio svetainės dizainą, štai keletas privalomų puslapių:


Pagrindinis puslapis: jūs turite vieną galimybę padaryti gerą pirmąjį įspūdį, ir tai yra jūsų pagrindinis puslapis. Kadangi tai tikriausiai bus pirmas dalykas, kurį pamatys lankytojai, siekite, kad pagrindinio puslapio dizainas būtų švarus, organizuotas ir trauktų akį. Jis turėtų paaiškinti, kas esate, ką darote, ir būti atskaitos tašku lankytojams toliau naršyti jūsų svetainėje. Įsitikinkite, kad jame yra svarbiausia informacija: jūsų logotipas, įmonės pavadinimas ir meniu, kviečiantis lankytojus naršyti toliau.


Puslapis „Apie mus“: papasakokite savo istoriją, papildykite ją savo vertybėmis, nuostatomis ir bet kokia kita jūsų prekės ženklą apibūdinančia informacija. Pasveikinkite naujus lankytojus naudodami pirmąjį asmenį („aš“ arba „mes“), nes tai prideda draugiškumo ir šilumos. Taip pat nepamirškite pridėti savo ar savo komandos narių nuotraukų, nes klientai visada mėgsta matyti verslo veidą.


Kontaktų puslapis: kai lankytojai nori susisiekti, jie turėtų turėti galimybę lengvai jus pasiekti. Būtinai įtraukite savo telefono numerį, el. pašto adresą ir socialinių tinklų paskyras. Taip pat galite svarstyti pridėti tiesioginio pokalbio galimybę, kas lankytojams leistų susisiekti ir nedelsiant gauti atsakymą, arba kontaktinę formą, kurioje jie galėtų parašyti savo pranešimą tiesiogiai jūsų svetainėje.






Papildomi, rekomenduojami puslapiai:


Jūsų produkto ar paslaugos puslapis: produkto puslapyje (arba paslaugų puslapyje, priklausomai nuo jūsų veiklos) lankytojai atranda tai, ką jūs galite pasiūlyti. Naudokite aukštos kokybės gaminio ar paslaugų fotografijas, parašykite tikslius ir patrauklius produktų ar paslaugų aprašymus bei būkite skaidrūs dėl sąlygų (pvz.: pristatymo, grąžinimo ar atšaukimo sąlygų pateikimas).


Tinklaraštis: jo kūrimas padidina jūsų, kaip eksperto, reputaciją, padeda burti ištikimą bendruomenę ir yra veiksmingas būdas pritraukti srautą į jūsų svetainę. Jei nesate natūraliai gimęs rašytojas, nesijaudinkite - turite daug daugiau pasakyti, nei manote. Galite rašyti apie savo klientus (sėkmės istorijas, atvejų analizę, interviu) arba apie save (renginius, kuriuose lankotės, naujus darbuotojus ir dar daugiau). Tačiau vertingiausios tinklaraščio idėjos ateis iš jūsų pačių patirties. Jūsų skaitytojams patiks atrasti metodų ir patarimų, kuriuos naudojate, kad išspręstumėte problemas.


Atsiliepimai: sąžiningas atsiliepimų puslapis yra labai efektyvus jūsų svetainės priedas. Tyrimai rodo, kad 77% patenkintų klientų, turėjusių teigiamą patirtį, rekomenduos jūsų įmonę ar paslaugą draugui. Jei jūsų svetainės tikslas yra pritraukti naujų klientų, pasinaudokite atsiliepimais ir leiskite laimingiems klientams parduoti už jus.


DUK puslapis: dažniausiai užduodamų klausimų puslapis yra specialus jūsų svetainės puslapis, kuriame lankytojai gali greitai ir paprastai rasti atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus. Tai gali sutaupyti laiko teikiant automatinius atsakymus ir suteikti puikią naršymo patirtį.



5. Pagrindiniai svetainės kūrimo elementai


Pakalbėkime apie elementus, kurie bus jūsų svetainėje, ir apie tai, kaip juos naudojant sukurti vientisą dizainą. Elementų pasirinkimo sprendimai turėtų būti grindžiami jūsų prekės ženklo tapatybe - išskirtine išvaizda ir balsu, kurį naudojate savo pranešimui perduoti auditorijai. Be to, nepamirškite vartotojų patogumo: kad suteiktumėte vartotojams teigiamą patirtį, jūsų svetainėje turėtų būti paprasta ir lengva naršyti, kad suteikti lankytojams teigiamą patirtį.


Štai keletas elementų, į kuriuos reikia atsižvelgti kuriant svetainę:


Svetainės architektūra: kad lankytojai galėtų gauti puikią svetainės naršymo patirtį, jūsų puslapiai turi būti tinkamai sujungti vienas su kitu. Tai pasieksite pridėdami naršymo meniu ir įkeldami vidines nuorodas. Vadovaukitės „dviejų paspaudimų taisykle“: lankytojai neturėtų spustelėti daugiau nei vieną kartą, kad pasiektų bet kurį svetainės puslapį, kad ir kur jis būtų.


Meniu: šis pagrindinis jūsų dizaino elementas parodys įvairius jūsų svetainėje esančius puslapius, užtikrindamas, kad lankytojai galės lengvai rasti ir naršyti. Svetainės meniu yra nuo standartinio horizontalios antraštės meniu iki stilizuoto „mėsainio“ meniu. Kad ir kokį stilių pasirinktumėte, rekomenduojama, kad jis būtų pasiekiamas kiekviename jūsų svetainės puslapyje.


Spalvos: spalvų psichologija įrodo, kad skirtingi atspalviai turi skirtingą poveikį žmogaus elgesiui, todėl tai yra svarbus svetainės dizaino aspektas. Renkantis svetainės spalvų schemą, bendra taisyklė yra apsiriboti trimis atspalviais: viena pagrindinė spalva (60%), viena antrinė spalva (30%) ir viena akcentinė spalva (10%). Žinoma, jei turite savo prekės ženklo spalvas, jos turėtų būti panaudotos.


Šriftai: kai galvojate apie šriftus savo svetainei, pasirinkite tuos, kurie yra gerai skaitomi (tiek darbalaukyje, tiek mobiliuosiuose) ir atitinka jūsų prekės ženklo tapatybę. Nors šriftų pasirinkimo galimybės yra plačios, rinkitės ne daugiau kaip tris šriftus, kad išvengtumėte vizualinio chaoso.


Viršutinė juosta (header) ir apatinė juosta (footer): svetainės viršutinė juosta (header) yra puiki vieta įtraukti funkcijas, kurias norite, kad lankytojai iš karto atrastų, pvz., logotipą ar naršymo meniu.

Nors svetainės apatinė juosta (footer) nebus matoma iš karto, ji vis tiek gali būti naudojama padėti lankytojams įvairiais būdais. Pavyzdžiui, tai puiki vieta pridėti savo kontaktinę informaciją, socialinės žiniasklaidos mygtukus, atkartoti meniu ir pan.


Judesys (motion): tai interaktyvūs jūsų svetainės elementai, kurie gali būti labai naudingi, kai bandote patraukti lankytojų dėmesį. Motion gali būti įvairių formų, dydžių ir vietų jūsų svetainės dizaine: įdiegus pelės žymeklio efektus, siekiant paskatinti sąveiką ar naudojant „VideoBox“ (pridedant nuostabių efektų ar net įkeliant visą vaizdo įrašo foną).


Slinkimo (scroll) efektai: kaip rodo pavadinimas, slinkties efektai rodomi, kai lankytojai slenka aukštyn arba žemyn jūsų svetainėje. Jų rafinuotumas gali pritraukti dėmesį, tačiau svarbiausia, kad jie padeda sklandžiai pereiti tarp skirtingų svetainės puslapio sluoksnių.


Wix svetainės, wix svetainių kūrimas


Favicon: tai yra maža piktograma, kuri bus naudojama svetainės naršyklėje, reprezentuojant jūsų svetainę. Skirkite sekundę pažvelgti į skirtuką savo naršyklėje ir kairiajame kampe pamatysite mažą logotipą - tai yra favicon.

Nepaisant mažo dydžio, favicon yra puikus įrankis, padedantis vartotojams rasti jūsų svetainę tomis akimirkomis, kai naršyklėje atidaryta daug skirtukų. Tai prisidės prie jūsų svetainės prekės ženklo sklaidos, pristatant jūsų logotipą dar vienoje vietoje, bei tai suteikia profesionalumo jūsų svetainės dizainui.


Balta erdvė (white space): nebijokite naudoti daug baltos erdvės savo svetainės dizaine, nes tai ne tik atliepa šiandienines dizaino tendencijas, tačiau taip pat suteikia lankytojams galimybę „kvėpuoti“ tarp vaizdų ar turinio, tokiu būdu kuriant geresnę lankytojų patirtį.


6. Mobilieji ekranai


Mažesni ekranai nereiškia mažesnio poveikio. Didėjant išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių naudojimui, labai svarbu užtikrinti sklandų naršymą visuose įrenginiuose, optimizuojant svetainės mobiliesiems ekranams dizainą.


Kuriant svetainę su „Wix“, mobilioji svetainės versija automatiškai sukuriama naudojant „Mobile Editor“. Tai reiškia, kad jums nereikės nerimauti dėl naujos struktūros kūrimo nuo nulio. Tačiau jūs vis tiek turite atlikti tam tikras korekcijas ir mobilioje versijoje.


Pirmiausia, kurdami mobilią svetainės versiją, stenkitės, kad puslapyje būtų tik svarbiausi elementai, pašalindami tai, kas nebūtina. Antra, optimizuokite erdvę viršutinėje juostoje (header), įdėdami ten svarbiausius informacijos fragmentus, pvz., meniu ar logotipą. Tai pirmiausia pamatys jūsų lankytojai, todėl būkite patrauklus ir informatyvus.


Wix svetainės, wix svetainių kūrimas


7. Svetainės SEO


Sukūrus svetainę, nėra nieko maloniau nei stebėti, kaip auga lankytojų skaičius. Vienas iš būdų padidinti srautą į jūsų svetainę yra pagerinti SEO. SEO (Search Engine Optimization) - tai svetainės turinio optimizavimo praktika, kad svetainė būtų kuo labiau matoma paieškos sistemose.


Norint turėti gerus SEO rezultatus, reikia laiko, kantrybės ir atkaklumo. Štai keletas SEO patarimų, kuriuos galite pritaikyti savo turiniui, kad padidintumėte galimybes patekti į geriausius rezultatus:


Atlikite raktinių žodžių tyrimus: raktinių žodžių tyrimai padės rasti jūsų svetainei labiausiai tinkančius raktinius žodžius. Kai juos turėsite, pasirinkite vieną pagrindinį raktinį žodį ir keletą antrinių, bet ne daugiau. Įdėkite raktinius žodžius į strategines svetainės vietas (pavadinimas ir aprašymas, pagrindinis puslapis ir kt.), tačiau nepersistenkite. Paieškos sistemos baudžia svetaines, kurios nenatūraliai įterpia raktinius žodžius į jų turinį.


Atlikti „on - page SEO": tai reiškia, kad paieškos sistemoms reikia pasakyti, kas yra jūsų puslapiuose. Tai apima URL, pavadinimą (mėlyna nuoroda, kurią matote „Google“ rezultatų puslapyje) ir aprašymą. Nors lankytojai gali nepastebėti šių elementų, jie yra svarbūs reitinguojant.


Pridėti „Alt text": tai yra aprašymai, kuriuos suteikiate savo nuotraukoms. Jie nebus matomi jūsų lankytojams, tačiau jie aiškiai parodo „Google“ apie tai, kas yra nuotraukoje. „Google“ negali „matyti“ nuotraukų ar GIF (dar!). „Alt text“ padės jūsų vaizdiniam turiniui pasirodyti „Google“ rezultatų puslapiuose. Be to, „Alt text“ taip pat yra svarbi praktika siekiant pagerinti jūsų svetainės prieinamumą.


Padidinkite vidinį puslapių susiejimą: tai palengvins „Google“ robotų naršymą ir jūsų svetainės atpažinimą. Įtraukus nuorodas į savo svetainės atskirus puslapius, lankytojai taip pat bus raginami atrasti daugiau informacijos.


Wix Partner patarimas: galite reguliariai stebėti savo svetainės lankytojų skaičiaus augimą ir našumą naudodami „Wix“ rinkodaros integracijas, Analytics įrankį ir prijungę svetainę prie stebėjimo įrankių, pvz., „Google Analytics“ ar „Google Search Console“.


Wix svetainės, wix svetainių kūrimas


8. Bendraukite su lankytojais


Šiandien lankytojai tikisi bendrauti su jumis jūsų svetainėje ir už jos ribų. Kai kuriate svetainę, įtraukite kai kurias iš šių funkcijų, kad jūsų auditorija būtų prijungta ir informuota. Bendravimas su sekėjais keliais kanalais yra galingas būdas užmegzti ryšius su jais ir galiausiai pritrauks daugiau dėmesio jūsų svetainei.


Tiesioginis pokalbis (live chat): pridėjus tiesioginio pokalbio valdiklį savo svetainėje, labai pasikeičia lankytojų galimybė su jumis bendrauti. Nesvarbu, ar tai būtų greitas klientų aptarnavimas, ar pagalba neapsisprendusiems lankytojams įdėti prekę į krepšelį, šis mažas langas naudotojų ekrano apačioje yra draugiškas priedas.


Wix svetainės, wix svetainių kūrimas


Socialiniai tinklai: kurdami svetainę, pridėkite nuorodas į savo socialines paskyras, kad sukurtumėte savo socialinį sekimą ir suteiktumėte dar vieną galimybę lankytojams su jumis susisiekti. Jie turėtų būti matomoje vietoje.


Naujienlaiškis: el. pašto rinkodara yra puikus būdas palaikyti ryšį su auditorija. Galite naudoti naujienlaiškius, norėdami informuoti lankytojus apie naujausius išpardavimus savo internetinėje parduotuvėje, pranešti apie naujus tinklaraščio straipsnius ar švęsti savo pasiekimus su prenumeratoriais. Pakvieskite lankytojus užsiprenumeruoti jūsų naujienlaiškį, svetainėje įdėdami tam tinkamą formą.


Turėti svetainę yra būtina dabartiniais laikais, tačiau taip pat labai svarbu ją nuolatos atnaujinti. Svetainė, kuri yra neatnaujinama dažnai atrodo nepatikima. Nepamirškite nuolat atnaujinti svetainėje esančio turinio. Įsitikinkite, kad jūsų pateikiama informacija yra aktuali, kas lankytojams parodo, kad esate kartu su naujausiomis savo srities tendencijomis.



bottom of page